×
9.6/10 (593 beoordelingen)

De kracht van lokale samenwerking

Jan en zijn medewerkers drinken graag koffie tijdens het werken en voor zijn klanten staat altijd een bakje klaar. Die koffie komt van Fortune Coffee, al vanaf het begin dat IRepair4u begon. Waarom? Omdat dat gewoon goede koffie is en omdat Jan, net als Antonie Loonen van Fortune Coffee, gelooft in de kracht van lokale samenwerking.

Antonie kent Jan al jaren: “Mijn oom werkte vroeger samen met de vader van Jan; het contact was er dus al. Jan repareerde voor de hobby wel eens een telefoon en zo ook de mijne als die kapot was. Toen Jan begon met IRepair4u, zocht hij een koffieleverancier en zo kwam hij bij mij uit. Hij zocht, wij hadden; zo simpel kan het soms zijn.”

Elke tevreden klant levert wel een nieuwe op

De vergelijking tussen IRepair4u en Fortune Coffee is treffend. “We hebben allebei een vliegende start gekend doordat we vanuit ons eigen netwerk mensen hebben benaderd en ze ons snel wisten te vinden. Jan voor reparaties en mij voor koffie. Van de honderd vrienden en bekenden die ik langs ging, werden er tachtig klant. Daarna is het vooral een kwestie geweest van mond-tot-mond reclame. Elke tevreden klant levert wel een nieuwe op. Daarbij is deze regio erg gericht op ons-kent-ons. Korte lijntjes, goede contacten en persoonlijke service. Wederzijds. Ik kan altijd op Jan rekenen als mijn telefoon of iPad kapot is en hij zit nooit zonder koffie.”

Bij Fortune Coffee Hapert werken inmiddels vijf mensen. Vier op de weg en één op kantoor. De medewerkers rijden met hun bus – gevuld met koffie, onderdelen en machines – naar nieuwe en bestaande klanten. Antonie: “Iedere medewerker heeft een telefoon en een iPad en die vallen regelmatig op de grond. Daar kunnen ze niet goed tegen en dus moeten we regelmatig een beroep doen op Jan. Meestal kan het gerepareerd worden en dat gebeurt altijd snel. Hij snapt onze urgentie. We kunnen namelijk weinig zonder deze elektronische hulpmiddelen. Alle klantgegevens, afspraken en administratie staan erin. Het eerste dat Jan roept als ik een onbeschermd apparaat breng, is ‘Koop eens een goed hoesje!’ en dat doe ik dan braaf want dat scheelt echt.”

Goed voor elkaar zorgen en je richten op de regio

Antonie heeft ongeveer vijftien toestellen bij Jan in onderhoud. “Ook de telefoons en iPads van thuis gaan naar IRepair4u als ze stuk zijn. Als ik iets nieuws nodig heb, regelt Jan dat ook altijd voor me. Hij heeft geen uitgebreide winkel maar wel zijn wegen om aan nieuwe apparaten te komen. Ik hoef niet de nieuwste types, loop graag twee modellen achter; die zijn niet zo schreeuwend duur, doen wat ze moeten doen en voor de functies die wij gebruiken, is dat genoeg.”

Blind vertrouwen, dat is waar Jan en Antonie voor gaan. “Doen waar je goed in bent”, vindt Antonie. “Hij in de reparatie van telefoons en iPads, ik in het leveren van goede koffie. Goed voor elkaar zorgen en je richten op de regio. Elkaar iets gunnen en klaarstaan wanneer het nodig is; we hebben allebei ervaren dat dat de gouden formule is om een succesvolle business op te bouwen.”

Zin gekregen in koffie en toevallig een toestel dat het niet meer doet? Ga even langs bij IRepair4u, de koffie staat klaar en de reparatie wordt snel en vakkundig uitgevoerd.

Wellicht ook interessant